Červená šošovica si získala svoje miesto v kuchyni ihneď po prvom zoznámení. Nie je nutné ju namáčať a doba varu sa pohybuje okolo 15 minút. Vďaka tomu, že je lúpaná je veľmi vhodná pre kojace mamičky a malé deti, pretože nespôsobuje nadúvanie. 


Červená šošovica a naše zdravie

Je bohatým zdrojom rastlinných bielkovín, železa, zinku, selénu, fosforu a vitamínu B6. Nesmieme opomenúť ani významný obsah kyseliny listovej.  Vysokým obsahom vlákniny, ktorá povzbudzuje činnosť čriev,  je výbornou prevenciou proti zácpe. Diabetici ocenia jej schopnosť rovnomerného uvoľňovania glukózy do krvy.  Je výborným doplnkom dietnej stravy, lebo veľmi rýchlo zasytí. 

Podľa čínskej dietetiky podporuje krvný obeh a prospieva srdci. Energeticky zvyšuje vitalitu ľadvín a podporuje močenie. 


V kuchyni

Z červenej šošovice môžte uvariť polievku aj kašu ako hlavný chod. Spolu s rozmixovaným pšenom z nej ide ľahko pripraviť zdravá pomazánka. Chutná je aj s pohankou alebo cestovinami. Slúži ako dobré zahusťovadlo napr. do gulášu. Je dobrá aj ako príloha k mäsu alebo vajci. Určite stojí za skúšku šošovica s bulgurom, ktorá sa dá pripraviť na spôsob rizota. Deťom chutí na sladko - s banánom, smotanou a štipkou kari. Naopak muži určite ocenia chuť šošovice s chilli, cesnakom, cibuľou a rajčinovým pretlakom. 


Pre zaujímavosť

V Cunninghamovej encyklopédii o magickej sile potravín sa tvrdí, že šošovica pomáha vniesť do života šťastie a pokoj a je skvelým prostriedkom proti neurózam, depresiám a stresom. A poznáte povery, ktoré spájajú šošovicu v jedle na Veľký piatok alebo pri štedrovečernom či novoročnom stole s celoročným prílivom peňazí? Nie je dôvod to nevyskúšať! 





Červená šošovica lúpaná

  • 2.40€

Viac informácií o obaloch.

  • Dostupnosť: Skladom
Krajina pôvodu
Turecko

Priemerná výživová hodnota na 100g

Energetická hodnota [kcal]
348
Tuky [g]
0.9
Sacharidy [g]
60
Bielkoviny [g]
25
Vláknina [g]
1,2