Cícer

Cícer (grécke slovo KIKUS, ktoré v preklade znamená SILU a MOC) sa označuje aj ako rímsky hrach či španielska fazuľa - bielkovinová bomba pre naše telo. Pochádza zo stredovýchodu a je obľúbenou pochúťkou Talianov s nespornými výhodami: najmenej nafukuje a je najľahšie stráviteľná strukovina ( po červenej lúpanej šošovici).  Ľudia je poznajú už vyše 7000 rokov a má údajne afrodiziakálne účinky pre naše telo. 

Cícer a naše zdravie

Je prirodzene bezlepkový a obsahuje vysoký podiel bielkovín, vlákniny, vápnika a železa a odporúča sa konzumovať aspoň 1x týždenne. Ďalej obsahuje vitamíny skupiny B a draslík. Medzi ďalšie výhody patrí schopnosť zachovať si takmer všetky účinné látky aj po tepelnej úprave. Tehotné ženy ocenia značný obsah kyseliny listovej, ktorá je práve na začiatku tehotenstva tak dôležitá pre zdravý vývin plodu. Vynechať by ho nemali ani deti, ktoré tak do seba dostanú širokú škálu látok, ktorú by museli poskladať z viacerých potravín. 

V kuchyni

Cícer sa musí namáčať pred varením, cca 10 hodín. Asi najčastejšie použitie má cícer ako základ výbornej pomazánky zvanej Hummus. Známy je aj pokrm s názvom Falafel, čo je bezmäsitá fašírka.  Výborný je ako príloha v kombinácii s ryžou. Za vyskúšanie stojí chrumkavý cícer namiesto čipsov.  A nesmieme opomenúť ani cícerovú polievku či prívarok . Dobrú chuť!

Cícer

  • 2.64€

Viac informácií o obaloch.

  • Dostupnosť: Skladom
Krajina pôvodu
Španielsko

Priemerná výživová hodnota na 100g

Energetická hodnota [kcal]
357
Tuky [g]
5,1
Sacharidy [g]
57
Bielkoviny [g]
20
Vláknina [g]
3,1